11 Kasım 2026 Çarşamba |Bodrum: 🌦️ +19°C
SON DAKİKA

Gelir vergisi tevkifat oranı yüzde 10’dan yüzde 15’e çıkarıldı

c88f6e61afa7af04ed1ec1ea77a0911b e1734822934496

Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararlarına göre, Gelir Vergisi Kanunu’nun 94’üncü maddesinde yer alan tevkifat nispetleri yüzde 10’dan yüzde 15’e çıkarılırken, Kurumlar Vergisi Kanunu’na bağlı olarak 15 ve 30’uncu maddelerde de vergi kesintisi oranları yüzde 10’dan yüzde 15’e yükseltildi.

Resmi Gazete’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın imzasıyla yayımlanan karara göre; 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu’nun 94’üncü maddesi ile 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 15 ve 30’uncu maddelerindeki vergi kesintisi oranlarında değişiklik yapıldı. Yapılan yeni düzenlemenin maddeleri şu şekilde

– Gelir Vergisi Kanunu (Madde 94): Tevkifat oranı yüzde 10’dan yüzde 15’e çıkarıldı,

– Kurumlar Vergisi Kanunu (Madde 15): Vergi kesintisi oranı yüzde 10’dan yüzde 15’e yükseltildi,

– Kurumlar Vergisi Kanunu (Madde 30): Vergi kesintisi oranları yüzde 10’dan yüzde 15’e artırıldı.

Yeni düzenleme, 193 sayılı Gelir Vergisi Kanunu ve 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanunu çerçevesinde Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından uygulanacak.

Bir Yorum Bırak

Bu site istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanır. Yorum verilerinizin nasıl işlendiğini öğrenin.

Anasayfa Kategoriler Yukarı